kotkanliikuntakeskus

 

AEROBIC JA MUUT LIIKUNTAMUODOT

 

Aerobic ja step -jumppa ovat aerobisia, runsaasti happea kuluttavia liikuntamuotoja. Ne kehittävät tehokkaasti kestävyyttä. Ne sisältävät nopeita suunnan muutoksia ja hyppyjä ja yhdistettynä kuntosaliharjoitteluun ovat siten myös oivallista liikuntaa luustolle. Aerobic ja step kuluttavat myös paljon energiaa, keskimäärin 500 kcal tunnissa.

Nämä liikuntalajit vaativat melko hyvää kuntoa ja jonkin verran opettelua. Nivelet ja lihaksisto joutuvat melko kovalle koetukselle, joten hyvä alku- ja loppuvenyttely ovat erityisen tärkeitä loukkaantumisten estämiseksi.

 


 

SELITTEITÄ LIIKUNTAKESKUKSESSA HARRASTETTAVIIN URHEILUMUOTOIHIN

 

HELPPOA & TEHOKASTA

KUNTO MIX (60min) Perustunti kuntoilun aloittajille. Tunti koostuu perusliikkeistä eri teemoilla ja helpoista askellussarjoista. Lopussa tehokas 20 min. lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

 


  

KESTÄVYYTTÄ

Zumba® Fitness (60min) Zumba on kolumbialaisen Alberto ”Beto” Perezin kehittämä vauhdikas kuntotanssitunti, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Tule katsomaan miten hyvä fiilis Zumbaamisesta tulee!

 


  

VOIMAA

BODYPUMP™ (60min) Tehokas kehoa muokkaava lihaskuntotunti. Tunnilla edetään kappaleittain lihasryhmästä toiseen. Apuna käytetään levytankoja ja step-lautaa. Tunti ei sisällä askellussarjoja. Ohjelma vaihtuu 3 kuukauden välein.

 


 

ENERGIAA & TEHOKKUUTTA

BODYSTEP™ (60min) on moderni step-tunti, joka pursuaa atleettisuutta, energisyyttä ja iloa. Tunnilla tunnet itsesi vapaaksi ja eloisaksi. Intervalliharjoituksen muotoon koottu ohjelma vaihtuu 3 kuukauden välein.

BODYCOMBAT™ (60min) Haastava intervallitunti. Koottu eri taistelulajeista, mm. nyrkkeily, karate, tae kwon do ja potkunyrkkeily. Ohjelma vaihtuu 3 kuukauden välein.

  


   

HARMONIAA & RAUHOITTUMISTA 

BODYBALANCE™  (60min) Rentouttavan musiikin tahdissa tehtävät liikkeet parantavat lihaskuntoa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Liikkeet pohjautuvat mm. Taijiin, joogaan ja pilatekseen. Les Mills BODYBALANCE™ vahvistaa ja venyttää lihaksia, poistaa lihaskireyksiä sekä vähentää stressiä. Tunti sopii hyvin myös liikunnan juuri aloittaneille, sillä jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan. Tunnin ohjelma vaihtuu 3kk välein.

 


 

HELPPOA, HIKISTÄ JA HAUSKAA !!!